.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري همايش منطقه‌اي گويش محلي در گيلان

مسئول شوراي پژوهشي زنان دانشگاه آزاد اسلامي رشت گفت: همايش منطقه‌اي گويش‌هاي محلي گيلان تا پايان سال جاري در دانشگاه آزاد رشت برگزار مي‌شود.

مليحه راحتي با اشاره به اهداف شوراي پژوهشي زنان در دانشگاه آزاد اظهار داشت: فعاليت اين شورا از سال 1384 با هدف پر رنگ‌تر شدن فعاليت‌هاي بانوان عضو هيئت علمي دانشگاه آغاز شده است.
وي ادامه داد: بانواني كه در عرصه توليد علم و پژوهش فعاليت‌هاي محدودتري دارند با عضويت در اين شورا فعاليت‌هاي خود را افزايش مي‌دهند.
راحتي با بيان اينكه همايش منطقه‌اي زن، دانش و سلامت از جمله همايش‌ها و فعاليت‌هاي اين شورا بوده است، افزود: در اين همايش‌ها فعاليت‌هاي پژوهشي بانوان عضو هيئت علمي دانشگاه مطرح مي‌شود.
مسئول شوراي پژوهشي زنان دانشگاه آزاد اسلامي رشت خاطرنشان كرد: تا كنون درباره پوكي استخوان، ايدز و راه‌هاي پيشگيري از آن نيز همايش‌هاي بزرگي در دانشگاه از طرف اين شورا برگزار شده است.
وي به همكاري بانوان گروه پرستاري و مامائي عضو هيئت علمي دانشگاه و دانشجويان اين رشته در برگزاري همايش ايدز و راه‌هاي پيشگيري از آن اشاره كرد و گفت: شوراي پژوهشي زنان عموماً در تمام دانشگاه‌ها وجود دارد و از شوراي پژوهشي مردان عضو هيئت علمي جدا نيست.
به گفته راحتي، اساتيد مرد دانشگاه نسبت به اساتيد خانم وقت و زمان بيشتري براي تحقيق، پژوهش و مطالعه دارند و اين شورا تاسيس شده است تا بتواند به زنان در امور پژوهشي و مطالعات بيشتر كمك كند.
عضو هيئت علمي تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامي رشت نقش مادري و همسري براي زنان را نخستين و مهم‌ترين وظايف آنها دانست و تصريح كرد: زنان در جامعه به دليل مسئوليت‌هاي بيشتر فعاليت‌هاي پژوهشي كمتري دارند.
وي ادامه داد: شوراي پژوهشي زنان افراد را به تحرك وادار مي‌كند و با تمام دغدغه‌هاي موجود بستري از رقابت در عرصه‌هاي پژوهشي براي آنها فراهم مي‌آورد.
راحتي با بيان اينكه براي انجام امور پژوهشي نياز به مكان مناسب در دانشگاه است، بيان داشت: به دليل نداشتن مكان مناسب هماهنگي با اعضا بسيار سخت و دشوار است.
مسئول شوراي پژوهشي زنان دانشگاه آزاد اسلامي رشت خاطرنشان كرد: براي گردآوري اعضا و انجام فعاليت‌هاي پژوهشي بيشتر نيازمند امكانات مناسب اداري هستيم.
وي با بيان اينكه نقش زنان نبايد در جامعه كمرنگ شود، اظهار داشت: با تلاش مسئولان دانشگاه قابليت‌هاي خوبي براي شكوفا شدن وجود دارد.
راحتي تاكيد كرد: تمام دانشگاه‌ها براي اينكه بتوانند اعضاي هيئت علمي خود را به تثبيت برسانند نياز به پژوهش دارند.
عضو هيئت علمي تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامي رشت پژوهش را در پيشرفت علم و دانش بسيار موثر خواند و گفت: اگر پژوهش نباشد از عرصه‌هاي علمي عقب مي‌مانيم.
وي راه‌اندازي كميته‌هاي تخصصي علوم انساني، پزشكي، كشاورزي و پايه را از ديگر فعاليت‌هاي پژوهشي زنان ذكر كرد و اظهار داشت: انجام طرح‌هاي پژوهشي مشترك هدف راه‌اندازي اين گروه‌ها است.
به گفته راحتي شوراي پژوهشي زنان زيرمجموعه معاونت پژوهشي دانشگاه است و بودجه مستقل ندارد.
مسئول شوراي پژوهشي زنان دانشگاه آزاد اسلامي رشت با مقايسه زنان امروز با بانوان 20 سال گذشته تصريح كرد: با وجود مسئوليت‌هايي كه براي فعاليت‌هاي پژوهشي زنان در اجتماع وجود دارد تا چند سال آينده زنان در اين عرصه از مردان پيشي مي‌گيرند.
وي در ادامه از برگزاري همايش‌هاي منطقه‌اي پزشكي و گويش‌هاي محلي گيلان خبر داد و گفت: اين همايش‌ها طبق نياز مخاطبان و مشكلات موجود در جامعه برنامه‌ريزي مي‌شوند.
راحتي افزود: طرح‌هاي ارائه شده از طرف شوراهاي پژوهشي نبايد در اجتماع تنها در حد پيشنهاد باقي بماند.
عضو هيئت علمي تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامي رشت با بيان اينكه يك فاصله علمي و عملي بين دانشگاه و جامعه وجود دارد، خاطرنشان كرد: با بهره‌گيري از طرح‌هاي پژوهشي و عملي شدن آنها فرصت‌هاي شغلي خوبي براي فارغ‌التحصيلان در بازار كار به وجود مي‌آيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.93 seconds.